الصَّمصامُ المُنتَقِم علیه السلام

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها

03 تیر 1399 توسط برهاني كودهي

#ولادت

#حضرت_معصومه
? امام صادق(علیه السلام) فرمود :  
 اِنَّ ِللهِ حَرَماً وَهُوَ مَکَّهُ وَلِلرَّسُولِ حَرَماً وَهُوَ الْمَدینَهُ ، وَلاَمیرِ الْمُؤْمِنینَ حَرَماً وَهُوَ الْکُوفَهُ وَلَنا حَرَماً وَهُوَ قُمْ وَسَتُدْفَنُ فیها اِمْرَأَهٌ مِنْ وُلْدی تُسَمّی فاطِمَهَ ، مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ 
?برای خدا حرمی است و آن مکّه است 
?و برای رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)حرمی است و آن مدینه می باشد
? و برای امیرالمؤمنین(علیه السلام)حرمی است و آن کوفه است
 ?و برای ما حرمی است و آن شهر قم می باشد
 و بزودی زنی از فرزندان من در آنجا دفن خواهد شد که نامش ( فاطمه ) است ;

✅ هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.
?بحارالانوار، ج 60، ص 216، ح 41 ; ج 48

 نظر دهید »

موفقیت 

03 تیر 1399 توسط برهاني كودهي

#موفقیت
? یک روز تازه

یک فرصت دوباره است که خداوند به تو هدیه کرده…
این صبح که شب شود

دیگر هیچ وقت، فرصت حضور دوباره در امروز را پیدا نمیکنی،

و حتی یک ثانیه اش را نمی توانی تکرار کنی یا تغییر دهی…
پس

رهگذر! 

هرچه را از امروز نیاز داری با خود بردار…

 نظر دهید »

السلام علیک یا حجه الله 

30 اردیبهشت 1399 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

السلام علیک  یا بقیه الله فی ارضه

24 اردیبهشت 1399 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

دعای مهم از امام هادی علیه السلام برای برآورده شدن حوایج 

26 مرداد 1398 توسط برهاني كودهي

​.:

? دعای مهمی از امام هادی علیه‌السلام برای برآورده شدن حوائج??
? روایت شده که امام هادی علیه السلام فرمودند:

?برای برآورده شدن حوائج ، در شب این دعا را سه مرتبه روی سه کاغذ جدا بنویسند و در سه جای مختلف پنهان کنند که قبل از طلوع آفتاب، خدا به لطف و کرمش آن را برآورده خواهد کرد:
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ إِلَى اللَّهِ الْمَلِكِ الدَّيَّانِ الرَّءُوفِ الْمَنَّانِ الْأَحَدِ الصَّمَدِ مِنْ عَبْدِهِ الذَّلِيلِ الْبَائِسِ الْمُسْتَكِينِ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ [۱] اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلَامُ وَ مِنْكَ السَّلَامُ وَ إِلَيْكَ يَعُودُ السَّلَامُ تَبَارَكْتَ وَ تَعَالَيْتَ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ بَرَكَاتُهُ وَ سَلَامُهُ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مَنْ يَحْضُرُنَا مِنْ أَهْلِ الْأَمْوَالِ وَ الْجَاهِ قَدِ اسْتَعَدُّوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ وَ تَقَدَّمُوا بِسَعَةِ جَاهِهِمْ فِي مَصَالِحِهِمْ وَ لَمِّ شُئُونِهِمْ وَ تَأَخَّرَ الْمُسْتَضْعَفُونَ الْمُقِلُّونَ مِنْ تَنَجُّزِ حَوَائِجِهِمْ لِأَبْوَابِ الْمُلُوكِ وَ مَطَالِبِهِمْ فَيَا مَنْ بِيَدِهِ نَوَاصِي الْعِبَادِ أَجْمَعِينَ وَ يَا مُقِرّاً بِوَلَايَتِهِ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ مُذِلَّ الْعُتَاةِ الْجَبَّارِينَ أَنْتَ ثِقَتِي وَ رَجَائِي وَ إِلَيْكَ مَهْرَبِي وَ مَلْجَئِي وَ عَلَيْكَ تَوَكُّلِي وَ بِكَ اعْتِصَامِي وَ عِيَاذِي فَأَلِنْ يَا رَبِّ صَعْبَهُ وَ سَخِّرْ لِي قَلْبَهُ وَ رُدَّ عَنِّي نَافِرَهُ وَ اكْفِنِي مَاتِعِيهِ فَإِنَّ مَقَادِيرَ الْأُمُورِ بِيَدِكَ وَ أَنْتَ الْفَعَّالُ لِمَا تَشَاءُ لَكَ الْحَمْدُ وَ إِلَيْكَ يَصْعَدُ الْحَمْدُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ وَ بِحَمْدِكَ تَمْحُو مَا تَشَاءُ وَ تُثْبِتُ وَ عِنْدَكَ أُمُّ الْكِتَابِ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ وَ السَّلَامُ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ»
[۱] بجای فلان بن فلان اسم خود و پدرش را بنویسد.
?بحارالانوار ج ۹۹ ص ۲۵۳

 نظر دهید »

توسل به امام جواد علیه السلام 

12 مرداد 1398 توسط برهاني كودهي

?توسل به امام جواد علیه السلام

از امور مجربه توسل به امام جواد علیه السلام میباشد . آن را ۱۴ مرتبه در ۹ روز بخوانید برای رسیدن به حوائج و خصوصا فروش منزل و ازدواج کردن مجرب است .

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِ‏ وَلِيِّكَ‏ مُحَمَّدِ بْنِ‏ عَلِيٍ‏ إِلَّا جُدْتَ‏ بِهِ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَى مَنْ وَسِعَكَ وَ وَسَّعْتَ عَلَيَّ رِزْقَكَ وَ أَغْنَيْتَنِي عَمَّنْ سِوَاكَ وَ جَعَلْتَ حَاجَتِي إِلَيْكَ وَ قَضَاهَا عَلَيْكَ إِنَّكَ لِمَا تَشَاءُ قَدِيرٌ.

خواندن این توسل را بعد از هر نماز برای اداء کردن قرض ها نیز مجرب دانسته اند .

?منبع : تحفة الرضویة ص ۲۱۵ و ۲۱

?

 نظر دهید »

یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی 

29 تیر 1398 توسط برهاني كودهي

وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ

ﻭ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻲ ﻭ ﺯﺑﻮﻧﻲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺩﻫﻴﻢ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻭ ﻭﺍﺭﺛﺎﻥ [ ﺍﻣﻮﺍﻝ ، ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ] ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ .

(قصص/٥) 

???

امیرالمؤمنین علی _علیه السلام_:

«هم آل محمد یبعث الله مهدیّهم بعد جهدهم فیعزّهم ویذلّ عدوهم»

«این گروه آل محمد هستند. خداوند مهدى آنها را پس از زحمت و فشارى که بر آنها وارد مى شود، برمى انگیزد و به آنها عزّت مى بخشد. دشمنانشان را ذلیل و خوار مى سازد».

?غیبت، شیخ طوسى، به نقل از نورالثقلین، ج۴، ص ۱۱.

 نظر دهید »

دعا جهت رفع گرفتاری ها 

24 تیر 1398 توسط برهاني كودهي

? سیّد ابن طاووس در «مهج الدعوات» فرموده:
روایت شده که شخصى در شهر شام زمانى طولانى در زندان بود تا اینکه حضرت زهرا علیها السلام را در خواب دید که به او فرمود:
این دعا را بخوان،
و او با تعلیم حضرت زهرا علیها السلام دعا را خواند و از زندان آزاد شد و به خانه خود بازگشت، آن دعا این است:

اللّهُمَّ بِحَقِّ الْعَرْشِ وَمنْ عَلاهُ
وَبِحَقِّ الْوَحْىِ وَمَنْ اَوْحاهُ
وَبِحَقِّ النَّبِىِّ وَمَنْ نَبَّأَهُ
وَبِحَقِّ الْبَیْتِ وَمَنْ بَناهُ
یا سامِعَ کُلِّ صَوْتٍ
یا جامِعَ کُلِّ فَوْتٍ
یا بارِئَ النُّفُوسِ بَعْدَ الْمَوْتِ
صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ واَهْلِ بَیْتِهِ
وآتِنا وَجَمیعَ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الاْرْضِ وَمَغارِبِها فَرَجاً مِنْ عِنْدِکَ عاجِلاً
بِشَهادَةِ اَنْ لا اِلهَ اِلّا اللّهُ
واَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُکَ وَرَسُولُکَ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ
وَعَلى ذُرِّیَّتِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرِینَ
وَسَلَّمَ تَسْلیماً کَثیراً.

? ? ?

قرائت کنیم به نیت رهایی همه مؤمنین دربند
علی الخصوص مجاهد مکتب اهل بیت علیهم السلام، شیخ زکزاکی عزیز

امید که با ظهور ولیمان همه مستضعفین از چنگال مستکبرین رهایی یابند. ?

 نظر دهید »

عریضه برای مشکلات 

09 خرداد 1398 توسط برهاني كودهي

​? عریضه برای مشکلات…
?ما روي عن الصادق علیه‌السلام أنه من قل عليه رزقه أوضاقت عليه معيشته أوكانت له حاجة مهمة من أمر دنياه وآخرته فليكتب في رقعة بيضاء ويطرحها في الماء الجاري عندطلوع الشمس وتكون الأسماء في سطر واحد
?از امام صادق علیه السلام روایت شده هرکس رزقش کم شده یا در معیشتش دچار سختی شده یا حاجت مهم دنیوی و اخروی دارد در یک رقعه (کاغذ) سفید این دعا را بنویسد و هنگام طلوع خورشید در آب جاری بیندازد و دعا باید در یک سطر نوشته شود:
?《بسم الله الرحمن الرحيم الملك الحق المبين من العبد الذليل إلي المولي الجليل سلام علي محمد و علي وفاطمة و الحسن و الحسين و علي و محمد و جعفر و موسي و علي و محمد و علي و الحسن والقائم سيدنا ومولانا صلوات الله عليهم أجمعين رب مسني الضر والخوف فاكشف ضري وآمن خوفي بحق محمد وآل محمد وأسألك بكل نبي ووصي وصديق وشهيد أن تصلي علي محمد وآل محمد ياأرحم الراحمين اشفعوا لي ياسادتي بالشأن ألذي لكم عند الله فإن لكم عند الله لشأنا من الشأن فقد مسني الضر ياساداتي و الله أرحم الراحمين فافعل بي يارب كذا و كذا (بجای کذا و کذا حاجتش را بنویسد)》
? بلدالامین مرحوم کفعمی ص ۲۰۲

 نظر دهید »

خدمت به پدر و مادر 

13 اسفند 1397 توسط برهاني كودهي

استاد الهی:

▫️خدمت به پدر و مادر اثرش از نماز شب بیشتر است

 نظر دهید »

ذکر هنگام غمگین شدن

26 بهمن 1397 توسط برهاني كودهي

? ️هر وقت غمگین شدید این ذکر را بگویید…

?امام كاظم عليه السلام فرمودند:

?ما مِن أحَدٍ دَهَمَهُ أَمرٌ يَغُمُّهُ أَو كَرَبَتْهُ كُربَةً فَرَفَعَ رَأسَهُ إلَى السَّماءِ ثُمَّ قالَ ثَلاثَ مَرّاتٍ:
▪ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ▪
إلاّ فَرَّجَ اللّه ُ كُربَتَهُ و أذهَبَ غَمَّهُ؛ ان شاء الله تعالی.

?هر كس گرفتار چيزى است كه غمگينش مى سازد يا ناخوشايندى كه ناراحتش مى كند، اگر سر به آسمان بلند كند و سه بار
«بسم اللّه الرحمن الرحيم»
بگويد، بى ترديد،خداوند، گره از كارش خواهد گشود و غمش را برطرف خواهد كرد؛ ان شاء الله تعالی.

? مکارم الاخلاق ص ۳۴۷

@ostadelahi

 نظر دهید »

با شهید 

12 بهمن 1397 توسط برهاني كودهي

#با_شهیدان
?شهیدی که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها شفایش داد
شهید سیدکمال فاضلی

 نظر دهید »

خدا کافی است 

13 دی 1397 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

چهار کلمه 

12 دی 1397 توسط برهاني كودهي

​#نصایح
استاد الهي:
▫️این چهار تا کلمه را از من یادگاری داشته باشید؛ يكي اينكه همیشه خودت را گمراه بدان و از خدا هدایت بخواه؛ دوم اينكه همیشه خودت را جاهل بدان و از خدا علم بخواه؛ سوم اينكه همیشه خودت را فقیر بدان و از خدا غنا بخواه؛ و همیشه خودت را مریض بدان و از خدا سلامتی بخواه.
▫️هیچ موقع خودت را سالم ندان، حتما یك مریضی داری و خودت نمی دانی! بگو خدایا به من صحت بده.
▫️هر چه علم داری خودت را جاهل فرض کن وبگو خدایا به من علم بده؛ از علم هایی که خدا دارد! این ها كه ما داريم علم نیست! علمی که  از چهار تا کتاب خواندی؛ چهارتا اصطلاح خواندی؛ اینکه علم نیست!
▫️علم آن است  كه در سینه ات مي ريزند و از آن در وجودت لذت می بری؛ وقتی می فهمي چه چيزي داري حالت وجد پيدا مي كني! کیف عالم را می بري؛ این علم است؛ نه اینکه چهارتا کتاب خواندم، چهارتا اصطلاح حفظ كردم. 
▫️هدایت را هم هدایت ندان که بگوئی من هدایت شده ام؛ هر روز بگو اهدنا الصراط المستقیم؛ این جوری راه برو؛ همیشه خودت را دست خالی نشان بده وبگذار خدا دستت را پر کند.

 نظر دهید »

یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی 

07 دی 1397 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

پیام امام رضا علیه السلام 

17 آبان 1397 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

دل پر

15 آبان 1397 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

فضیلت سوره قدر

14 آبان 1397 توسط برهاني كودهي

لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ ثَمَرَةٌ وَ ثَمَرَةُ الْقُرْآنِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ كَنْزٌ وَ كَنْزُ الْقُرْآنِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَوْنٌ وَ عَوْنُ الضُّعَفَاءِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ يُسْرٌ وَ يُسْرُ الْمُعْسِرِينَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عِصْمَةٌ وَ عِصْمَةُ الْمُؤْمِنِينَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ هُدًى وَ هُدَى الصَّالِحِينَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ سَيِّدٌ وَ سَيِّدُ الْعِلْمِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ زِينَةٌ وَ زِينَةُ الْقُرْآنِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ فُسْطَاطٌ وَ فُسْطَاطُ الْمُتَعَبِّدِينَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ بُشْرَى وَ بُشْرَى الْبَرَايَا إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ حُجَّةٌ وَ الْحُجَّةُ بَعْدَ النَّبِيِّ ص إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فَآمِنُوا بِهَا قِيلَ وَ مَا الْإِيمَانُ بِهَا قَالَ إِنَّهَا تَكُونُ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ كُلُّ مَا يَنْزِلُ فِيهَا حَقٌّ.[1]



[1] نورى، حسين بن محمد تقى، مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل - قم، چاپ: اول، 1408ق.




 نظر دهید »

در محضر بهجت 

17 شهریور 1397 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

ثواب روزه ماه رمضان 

23 خرداد 1397 توسط برهاني كودهي

??????????

? فضیلت و ثواب روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان برای روزه داران این روز طبق روایت پیامبر اکرم (ص) :

? روز بیست و هشتم، خداوند در «جنّه الخلد» صد هزار شهر از نور براى شما بنا مى کند؛ در «جنّه المأوى» صد هزار کاخ نقره‌ای به شما ارزانى مى دارد؛ در «جنّه النعیم» صد هزار خانه از عنبر خاکسترى رنگ به شما عطا مى کند؛ در «جنّه الفردوس» صد هزار شهر به شما مى دهد که در هر شهرى هزار حجره است؛ در «جنّه الخلد» صد هزار منبر از مشک به شما ارزانى مى دارد که در درون هر منبرى هزار اتاق از زعفران قرار دارد و در هر اتاقى هزار تخت از مروارید و یاقوت نهاده شده که بر هر تختى همسرى از حوریان بهشتى نشسته است.

? امالی صدوق /مجلس دوازدهم/ص 49
???

 نظر دهید »

یا امیر المومنین ادرکنی 

17 خرداد 1397 توسط برهاني كودهي

السلام علیک یا علی بن ابی طالب یا امیر المومنین 

 نظر دهید »

یا حسن بن علی ادرکنی

10 خرداد 1397 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

سال نو مبارک 

04 فروردین 1397 توسط برهاني كودهي

السلام علیک یا حجه الله فی ارضه 

 نظر دهید »

یا اله العالمین 

10 بهمن 1396 توسط برهاني كودهي

 1 نظر

توصیه های امام خامنه‌ای 

06 بهمن 1396 توسط برهاني كودهي

 1 نظر

یاد خدا

04 بهمن 1396 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

کلامکم نور  

06 شهریور 1396 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

صلی الله علیک یا حجه الله 

25 مرداد 1396 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

یا فاطمه اغیثینی

14 مرداد 1396 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا 

13 مرداد 1396 توسط برهاني كودهي

 نظر دهید »

کلامم نور 

13 مرداد 1396 توسط برهاني كودهي

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا 

 1 نظر

صلوات بر علی بن موسی علیه السلام 

13 مرداد 1396 توسط برهاني كودهي

 1 نظر

صلوات خاصه 

13 مرداد 1396 توسط برهاني كودهي

 2 نظر

کلامم نور

13 مرداد 1396 توسط برهاني كودهي

 1 نظر

چرا آیت الله بهجت گفتند `بکاء بر سیدالشهدا(ع) بالاتر از نماز شب است`

30 دی 1393 توسط برهاني كودهي

چرا آیت الله بهجت گفتند `بکاء بر سیدالشهدا(ع) بالاتر از نماز شب است`

ایشان فضیلت عزاداری و گریه بر سیدالشهدا(ع)را نه تنها بالاتر از فضیلت نماز شب می داند بلکه می گوید مستحبی قابل قیاس با آن نیست و کم مستحبی به کرامت و شرافت آن می رسد.

به دو بیان زیر توجه کنید:

*بنده خیال می کنم فضیلت بکاء بر سید الشهدا(ع)بالاتر از نماز شب باشد زیرا نماز شب عمل قلبی صرف نیست بلکه کالقلبی است ولی حزن و اندوه و بکاء عمل قلبی است به حدی که بکاء و دمعه از علایم قبولی نماز وتر است.[1]

*بکاء بر مصائب اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت سیدالشهدا(ع) شاید از آن قبیل مستحباتی باشد که مستحبی افضل از آن نیست. بکاء من خشیة الله ، گریه از ترس خداوند ، آن هم همینجور است شاید افضل از آن نباشد.[2]

دربیان ائمه(ع)در کنار روایات متعددی که بر استحباب نماز اول وقت تاکید شده ، روایاتی نیز وجود دارد که به تاخیر انداختن نماز را جایز شمرده اند و آن وقتی است که انسان دلیل و عذری برای اینکار داشته باشد.

از جمیل بن دراج روایت شده است:

از امام صادق(ع) پرسیدم:چه می فرمایید درباره مردی که نماز مغرب را بعد از فرو رفتن سرخی شفق (بعد از وقت فضیلت)می خواند؟ فرمود:اگر(تاخیرش)دلیلی داشته باشد اشکالی ندارد.عرض کردم:پس اگر کسی نماز اعشاء را قبل از فرو رفتن شفق (زودتر از وقت فضیلت)بخواند،چه؟فرمود:اگر دلیلی داشته باشد،اشکالی ندارد.[3]

همچنین از اسماعیل بن همام روایت شده که گفت:

نزد امام رضا(ع) بودیم در حالی که ستارگان در آسمان پدیدار شده بودند و ایشان هنوز نماز مغرب را نخوانده بودند . سپس برخاستند و ما نماز را پشت سر ایشان به جا آوردیم.[4]

علاوه بر این روایاتی وجود دارد که نه تنها به تاخیر انداختن نماز جایز شمرده شده بلکه در برخی موارد به برتری آن حکم شده است.

بر همین اساس است که فقها در ضمن تاءکید بر استحباب اقامه نماز در اول وقت ، مواردی را هم به عنوان استثنا ذکر کرده اند (برای نمومنه رجوع کنید به مفاتیح الشرائع ، ج.1 ،ص 90 و ریاض المسائل فی تحقیق الاءحکام بالدلائل(ط-الحدیثة)،ج.2،ص247.)

از جمله مواردی که عموم فقها تاکید نموده اند تاخیر انداختن نماز اول وقت فضیلت دارد ، جایی است که این تاخیر سبب حضور قلب و توجه بیشتر در نماز و اقبال درونی بالاتر گردد.

مرحوم ایت الله سید محمد کاظم یزدی در کتاب عروةالوثقی تحت بابی به چهارده مورد اشاره می کند که در آنها بهتر است انسان نماز را در اول وقتش به جا نیاورد.

حضور قلب در نماز یکی از هزاران اثری است که جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)می تواند داشته باشد همانگونه که در زیارت عاشورا می خوانیم :

*یا اَباعَبْدِاللَّهِ اِنّی اَتَقَرَّبُ اِلی اللَّهِ وَ اِلی رَسُولِهِ وَ اِلی امیرِالْمُوْمِنینَ وَ اِلی فاطِمَهَ وَ اِلَی الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ *ای اباعبدالله،من به خدا و رسولش صلی الله علیه و اله و به امیرالمومنین(ع)و به فاطمه (ع)و به حسن(ع)و به تو به واسطه دوست داشتن و محبتم به تو تقرب می جویم.*

مرحوم ایت الله خوئی در توضیح مواردی که تاخیر انداختن نماز ترجیح دارد ، می فرمایند :

*بخشی از این موارد ، مواردی است که از باب تزاحم است ، به گونه ای که اگر نماز را در وقت قضیلت به جای آورد ، آن را در وقت فضیلت به جا اورده ، اما با این کار مستحبی را ترک کرده است که فضیلتش از فضیلت به جا آوردن نماز در وقت فضیلت آن ، مهمتر و بالاتر است…در این موارد ، تاخیر به جهت مراعات آن امر دیگری است که اهمیت بالاتری دارد…و در نظر داشتن آن برتر از فضیلت به جا آوردن نماز در اول وقت است.[5]

بر همین اساس است که عموم فقها بر این مسئله اتفاق نظر دارند که تاخیر انداختن نماز از اول وقت به جهت ادای نافله یا نماز جماعت اولویت دارد.[6]

اما کسانی که هنگام نماز جلسات عزاداری را تعطیل می کنند می پندارند تقابل یک واجب با یک مستحب صورت گرفته در حالی که عزاداری و نماز اول وقت هر دو از امور مستحب اند…..بحث تزاحم و تلاقی مستحب با مستحب است نه واجب و مستحب؟

همچنین در جایی که فضیلت نافله و نماز جماعت از نماز اول وقت مهمتر و بالاتر است و سبب می شود تاخیر انداختن نماز ترجیح پیدا کند ، آیا مجالس عزای اهل بیت(ع)چنین جایگاهی ندارند؟وفضیلت آنها از چنان اهمیتی برخوردار نیست؟ که اگر با به جا آوردن نماز در اول وقت تزاحم پیدا کرد،تاخیر انداحتن نماز ترجیح پیدا کند؟ و آیا کسانی که مجالس عزای اهل بیت(ع)را در هنگام نماز تعطیل می کنند همواره به تمام اعمال مستحب عمل می کنند و هرگز مستحبی از آنان فوت نمی شود که برای از دست رفتن یک عمل مستحب چنین پریشان می شوند؟آیا همیشه و در همه ی شرایط نماز را در اول وقتش به جا می آورند؟یا فقط وقتی که به جلسات عزای حضرت سیدالشهدا(ع)می رسند به یاد نماز اول وقت و فضیلت آن می افتند؟مگر در روایات معصومین(ع)وارد نشده است که هیچ امری در اسلام به اندازه ی ولایت اهل بیت(ع)مورد اهتمام نیست،حتی خود نماز؟!

اسلام بر روی پنج پایه نهاده شده نماز،زکات،روزه،حج و ولایت و چنانکه برای ولایت فریاد زده شده برای هیچ چیزی فریاد زده نشده است اما مردم آن چهار را گرفتند و این را رها کردند.[7]

از ایت الله بهجت نقل شده است:

محبت و ولایت اهل بیت(ع)خود یک عمل است و واجب بلکه از اعظم طاعات و واجبات است ، به حدی که فرموده اند :"لم یناد بشیء کما نودی بالولایه” البته نماز ، روزه،زکات، و حج هم واجب است.محبت،هر قدر رتبه اش بیشتر باش ، اثر آن در اعمال دیگر بیشتر خواهد بود.در قرآن شریف می فرماید “الا المودة فی القربی"اگر چیز دیگری غیر از مودت اهل بیت(ع)برای مردم نافع تر بود،بیان می شد.البته ما متاسفانه به آنان محبت داریم اما در راه و مکتب آنان نیستیم لذا مثل آنان نماز نمی خوانیم و مثل آنان حج به جا نمی آوریم.[8]

اشتباه دیگری که یک عده مرتکب می شوند این است که می پندارند چون حضرت سیدالشهدا(ع)در کشاکش میدان جنگ هنگام ظهر جنگ را رها کرده به نماز ایستادند پس ما نیز باید به حضرتشان تاسی کنیم و اگر در مجلس عزاداری زمان نماز داخل شد عزاداری را رها کرده به نماز بایستیم .درحالی که نماز ظهر روز عاشورا برای حضرت سیدالشهدا(ع)نماز اول وقت نبود ، نماز خوف بود،زیرا حضرت می دانستند اگر در همان موقع به نماز نایستند،وقت دیگری برای اقامه نماز وجود نخواهد داشت.

درضمن این جهت را نیز باید در تزاحم میان به جا آوردن نماز اول وقت و اقامه عزا بر مصائب اهل بیت(ع)در نظر گرفت که برخی از افرادی که در مجالس عزادرای و ذکر مصیبت اهل بیت(ع)به خصوص حضرت سیدالشهدا(ع)شرکت می کنند اهل نماز و انجام واجبات دین نیستند ولی همین جلسات و عزاداری ها بذر محبتی را در دلشان می کارد که اندک اندک آنان را به سمت انجام واجبات نیز سوق می دهد اما با تعطیلی جلسه عزاداری به بهانه نماز اول وقت هم ثواب عزاداری از آنان گرفته می شود و هم از اثرات مثبتی که می توانست برایشان داشته باشد محروم می شوند.

آیت الله بهجت می فرمایند:
معلوم می شود نماز شب مستحبی است نظیر روضه خوانی ، که وقتی در زمان رضا خان منع کردند،یکی از اصحاب و اطرافیان حاج شیخ عبدالکریم حائری به ایشان عرض کرد : چیزی نیست،روضه خوانی یک عمل مستحب است که پهلوی آن را منع کرده است .حاج شیخ فرمود : بله مستحبی که هزار واجب در آن است . خدا می داند که چقدر احکام واجب و چه چیزهایی از حالات،سیره و کلمات سیدالشهدا(ع)وسایر معصومین(ع)که در مقدمه روضه نقل می شود،سبس تقویت دین و موجب افزایش ایمان مردم است .[9]

و سخن آخر اینکه همان بزرگانی که احکام نماز و ثواب آن را برشمرده اند و بر استحباب نماز اول وقت آن همه تاکید کرده اند، در گفتار و رفتارشان نشان داده اند که ثواب عزاداری بر حضرت سید الشهدا(ع)از ثواب نماز اول وقت بالاتر است چنان چه در مورد آیت الله بهاءالدینی می گویند:

ماه صفر بود و ایشان دستور داده بودند در مسجد جلسه روضه خوانی و سینه زنی برقرار کنند.یکی از روزها جلسه یک ربع مانده به اذان ظهر شروع شد و همین که هنگام اذان شد یک نفر آمد و گفت:آقا فرمودند اذان بگویید.صدای اذان که بلند شد آقا که در اتاق مسجد بودند و صدا را می شنیدند،با تعجب سرشان را بلند کردند و گفتند:چرا سینه زنی ناتمام ماند؟گفتند: از شما نقل کردند که اذان بگویید.آقا با ناراحتی فرمود:دروغ گفته اند، نباید به دستگاه امام حسین(علیه السّلام)اهانت بشود.این عزاداری ها احیا کننده ی نماز و مساجد است.[10]

و آیت الله بهجت می فرماید:
در فضل نماز فعلا روایتی بالغ تر و رساتر از این روایت در نظرم نیست که می فرماید:"الصلاة معراج المومن".همچنین در روایت داریم :"لو یعلم المصلی من یناجی ما انفتل".اگر نمازگزار میدانست با چه کسی مناجات میکند هرگز از آن روی بر نمی گرداند.و نیز از حدیث “کل شی من عملک تبع لصلاتک” معلوم می شود که نماز از همه اعمال عبادی بالاتر است اما از حدیث “لم یناد بشیء کما نودی بالولایه” استفاده می شود که ولایت از بین عبادات خمسه از همه بالاتر است.[11]

البته باید گفت مطالبی که بیان شد به معنای نفی اهمیت نماز اول وقت نیست و چه بهتر این که انسان تلاش کند تا جایی که برایش ممکن است خود را از فضیلت و ثواب نماز اول وقت محروم نسازد.

پی نوشت:
1-در محضر بهجت،ج.1،ص.216
2-آینه حقیقت،ص.63
3-وسایل الشیعه،ج.4،ص.197
4-وسائل الشیعه،ج.4،ص.196
5-التنقیح فی شرح العروة الوثقی،ج.6،ص.428
6-برای نمونه ر.ک. به العروة الوثقی،ج.1،ص.526؛مستند الشیعه فی احکام الشریعة،ج.4،ص.136
7-الکافی،ج.2،ص.18
8-در محضر بهجت،ج.1،ص.212
9-در محضر بهجت،ج.1،ص.217
10-سیری در آفاق،ص.248
11-آینه ی حقیقت،ص.43.
منبع:خبرنامه دانشجویان


 نظر دهید »

پرسیدند اگر نامحرم صدای نوحه‌خوانی یا گریه یا ناله‌زدن زنان را بشنود اشکال دارد؟

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 


اگر موجب جلب توجه نامحرم باشد یا مفسده‌ای بر آن مترتب باشد اشکال دارد. اما اگر در ان حد نباشد، حرام نیست به نظر حضرت آقا، اما شایسته هم نیست که صدای گریه و ناله و ضجه و عزاداری خانم‌ها را مردان نامحرم بشنوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

Khamenei.ir


 3 نظر

به تازگی یک مغازه‌ای باز کردم و از آنجایی که در ماه محرم تعداد مشتری‌ها در منطقه ما بیشتر می‌شود و با این شرایط من مقداری هم به بازار بدهکارم، می‌خواستم بدانم اگر تاسوعا و عاشورا مغازه را باز کنم و خرید و فروشی داشته باشم اشکال شرعی دارد؟

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 

مومنین در ایام عزای معصومین علیهم‌السلام از یکسری کارها پرهیز می‌کنند: مثلا مجلس شادی ندارند اما اگر عقد خوانده شود اشکالی ندارد. معمولا کارها را تعطیل می‌کنند که در این مراسمی که جز شعائر مذهبی شناخته می‌شود، شرکت کنند. اگر مغازه باز کردن شما در آن ایام توهینی باشد به عزاداران یا به عزاداری یا به ایاعبدالله حسین، بله این اشکال دارد. اما اگر یک مغازه‌ای است که چند ساعتی باز می‌کند که برخی از حوائج مومنین برآورده شود و بعد هم مغازه را می‌بیندید و هیچ از آن برداشت نشود که بی‌‌احترامی و توهین به عزاداری و عزاداران یا خدای ناکرده به اباعبدالله حسین علیه‌السلام است، اشکالی ندارد. ولی به طور کلی عرض کردیم معمولا مومنین در یکسری ایام خاص مثل عاشورا، دست از یکسری کارهای دیگر می‌کشند و همگی در مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین علیه‌السلام شرکت میکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

Khamenei.ir


 نظر دهید »

آیا گفتن ذکر حسین علیه‌السلام در سینه‌زنی و به اصطلاح شور تند و پشت سر هم، بی احترامی است و اشکال شرعی دارد؟ آیا این مصداق غنای روضه‌خوانی است؟

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 

ظاهرا مصداق غنا نباشد، اما باز یک توصیه‌ای رهبر انقلاب داشتند به برخی از مداحان که این تکرار این الفاظ ثمره چندانی ندارد و عین عبارت این بود که فرمودند “این مداحی شما، نوحه‌خوانی شما باید حکم یک منبر آموزنده را داشته باشد". یعنی قصیده‌هایی را بخوانید مطالبی را داشته باشد که مردم بر معرفت‌شان نسبت به ائمه اطهار و تاریخی که گذشته است، وقایعی که در عاشورا اتفاق افتاده است اطلاع بیشتری پیدا کنند؛ باید یک منبر آموزنده باشد. و می‌فرمودند که تکرار این الفاظ ثمره‌ای ندارد. البته نمی‌توانیم به طور کلی بگوییم حرام است؛ نه حرام نیست و به عنوان یک فتوا نیست. به عنوان یک توصیه که به جای تکرار این الفاظ مطالبی گفته شود که برای مخاطبین ضمن اینکه عزاداری هست مفید هم باشد و بر معرفت آنها بیافزاید و چیز یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

Khamenei.ir


 نظر دهید »

در برخی هیئت‌ها به علت استقبال پرشور جوانان و تراکم جمعیت و کمبود جا در حسینیه‌ها، خیابان‌های اطراف بسته شده یا تردد در آنها با مشکل مواجه می‌شود. آیا این کار اشکال دارد؟ یا اینکه صدای عزاداری خیلی بلند باشد، اگر موجب آزار و اذیت نشود چطور؟ و اگر اشکال

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 

اولا بدانیم که عزاداری حضرت اباعبدالله حسین از افضل قربات است. تاثیر بسیار زیادی و آثار و برکات بسیار زیادی دارد و همچنان باید این مراسم عزاداری اباعبدالله حسین علیه‌السلام زنده بماند و تاکید بر آن هست. خود سیره مقام معظم رهبری هم بر این است که در برخی از ایام سال مجلس عزا برپا می‌کنند، ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی می‌شود در محضر ایشان.

اما در برخی از ایام، بیرون آمدن هیئت‌های عزاداری و دسته‌ها اینها جز شعائر دینی است مثل تاسوعا و عاشورا. خب به طور طبیعی برخی از خیابان‌ها بسته می‌شود برخی از راه‌ها بسته می‌شود گرچه همان جاها هم اگر بشود مراعات کنند که به طور بسته نشود بهتر است. اما مثل راهپیمایی روز قدس راهپیمایی ۲۲ بهمن مثل تاسوعا عاشورا امثال اینها طبیعی است که اکثر مردم هم در این مراسم حضور دارند.

اما در غیر این مواقع که شخصی در حسینیه‌ای یا در منزل خودش مجلس عزایی برپا کرده است ولو عزاداری سید و سالار شهیدان باشد، خلاف مقررات نظام باشد یعنی بستن راه‌ها، یا راه را بر مردم ببندند به خاطر مجلس عزاداری شخصی - گرچه عرض کردم حساب تاسوعا عاشورا جداست و اصلا خروج این هیئت‌ها و دسته‌ها جز شعائر دینی محسوب می‌شود و به طور طبیعی خیلی راه‌ها بسته می‌شود مردم هم مطلع هستند و قالب مردم هم در این مراسم شرکت دارند - اما در غیر این مواقع مومنین باید مراعات کنند، راه بر مردم بسته نشود و صدای بلندگوها آزاردهنده نباشد و مردم را اذیت نکند، همچنین صدای طبل و امثال اینها و کارهای دیگری که جانبی است - مثل ایستگاه‌های صلواتی که برپا می‌کنند - خوب است؛ ولی یک جایی باشد که هم راه مردم بسته نشود، ایجاد مزاحمت نشود و نظافت خیابان ها حفظ بماند. اما پرسیدند آیا شرکت در چنین مجلسی اشکال دارد؟ نه، شرکت در آن مجلس ولو جا هم نباشد اشکالی ندارد، ولی شما مزاحمت ایجاد نکنید و راه را نبندید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

Khamenei.ir


 نظر دهید »

منظور مقام معظم رهبری در خصوص عدم شرکت زنان در دسته‌جات عزاداری چیست؟ لطف نظر مبارک ایشان را تبیین فرمایید. چرا که در ایام شهادت ائمه بسیاری از هیئات مذهبی اقدام به راه‌اندازی دسته‌جات مذهبی می‌نمایند و زنان نیز پشت سر مردان حضور دارند. آیا این حضور زنان

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 

اولا اگر مصداق اختلاط محرم و نامحرم باشد که حرام است که دیگر حدودی برای این مسئله مشخص شده است و همین جا توصیه میکنیم در هیئت‌ها و در مجالس عزا، همه جا باید این رعایت شود و خانم‌ها حجاب‌شان را مراعات کنند و همه نگاه‌شان را نگه دارند؛ نگاه به نامحرم.

اما در خصوص اینکه خانم‌ها هم دنبال دسته عزا راه بیافتند و دسته عزاداری راه بیاندازند گفتند این شایسته نیست که خانم‌ها هیئت عزاداری و دسته عزاداری داشته باشند؛ حتی دنبال دسته‌های عزاداری راه بیافتند. شیوه عزاداری از قدیم‌الایام مرسوم بوده و خانم‌ها هم در مجلس عزا شرکت می‌کردند با مراعات حدود و ثغور شرعی و حجاب و عفاف.


حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

Khamenei.ir


 نظر دهید »

آیا پوشیدن لباس مشکی در ایام عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین علیه‌السلام کراهت ندارد؟ با توجه به حکم کلی که پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد و در نماز نیز مکروه است. و اگر کسی نذر کرده باشد آیا نذر او صحیح است؟

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 

ما یک حکم کلی داریم در خصوص پوشیدن لباس تیره مشکی که کراهت دارد و نماز خواندن با آن هم ثواب نماز را کم می‌کند؛ این فتوای حضرت آقا هم هست. اما تبصره هم دارد نسبت به عبا عمامه و کفش استثنا شده و اگر مشکی باشد کراهت ندارد.

و همچنین یک حکم کلی نسبت به عزادار داریم که صاحب عزا خوب است به گونه‌ای باشد که معلوم باشد عزادار هست و این لباس مشکی پوشیدن عزادار هنگام سوگواری امام حسین و ائمه بزرگوار، امروزه نشانه این هست که طرف می‌خواهد نشان دهد من عزادار هستم. بنابراین حکم کراهت را ندارد. بنابراین اگر کسی نذر کرده باشد با شرایط نذر شرعی، طبق نذرش هم اگر بتواند باید عمل کند.


اما توجه داشته باشید به هر حال عزادار بودن شیوه‌های مختلفی دارد. حالا ممکن است با پوشیدن لباس مشکی باشد یا با پرهیز از افعال و کارهای شاد یا با گریه کردن و گریستن و شیوه‌های مختلف دیگر. به هر حال ما امیدوار هستیم بتوانیم این حالت عزاداری را در این ایام سوگواری مراعات کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

Khamenei.ir


 نظر دهید »

با توجه به اطعام‌هایی که در ایام محرم داده می‌شود و انسان به حلال بودن آنها یقین ندارد، آیا خوردن آنها اشکال دارد؟ لطفا هم از نظر فقهی و هم از نظر اخلاقی پاسخ فرمایید. اگر نذری کسی که خمس نمی‌دهد را بخوریم چطور؟

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 

در مواردی که انسان غذایی را یقین ندارد به حرام بودنش، اطعام می‌کنند عزاداران را، غذایی پختند در این ایام برای شما می‌آورند یا فردی مثلا نذری می‌دهد و شما یقین دارید که خمس نمی‌دهد، به نظر حضرت آقا خوردن آن غذا، چون یقین به حرام بودن یا مخلوط به حرام بودن ندارید، یعنی یقین ندارید این غذا حرام است، یقین ندارید که متعلق خمس است، یعنی خمس در این غذا است، خوردنش اشکال ندارد.

اما از نظر اخلاقی - چون پرسیدند - بعضی‌ها می‌گویند اگر باشد ممکن است اثر وضعی داشته باشد. خب اگر بتوانید احتیاط کنید خوب است؛ به این معنا که اگر تبعات سویی ندارد نخورید، قبول نکنید، یا اینکه اگر مثلا متعلق خمس هست - نه به این معنا که حتما متعلق به خمس است یعنی شبه دارید - خودتان خمسش را بپردازید یا اگر موردی هست که ممکن است از باب شبهه حرام، یعنی مال مردم مثلا باشد، به عنوان رد مظالم بپردازید؛ گرچه واجب نیست. حکم اولی که گفتیم شما یقین ندارید غذا از حرام است یا مخلوط به حرام است، خوردنش اشکالی ندارد.

بنابراین در مجالس عزا که شرکت می‌کنید و اطعام می‌کنند غذا می‌دهند طعام برای شما می‌آورند و امثال اینها، خوردنش اشکال ندارد، از نظر فقهی حرام نیست. اما اگر کسی بخواهد - خلاصه به قول معروف جز اولیای الهی باشد - پرهیز بیشتری داشته باشد احتیاط خوب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

Khamenei.ir



 نظر دهید »

یک عزاداری مورد رضایت اهل‌بیت علیهم‌السلام علیهم‌السلام چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

01 آبان 1393 توسط برهاني كودهي

 

عزاداری دو حیث دارد: یک حیث محتوایی است و مطالبی که گفته می‌شود، یک حیث قالب و شیوه عزاداری است.

از نظر محتوا آنچه که گفته می‌شود نباید مطالب حرام و خلاف شرعی باشد، یعنی دروغ نباشد، غلو نباشد، موجب وهن به مذهب نباشد، موجب تنقیص مقام اباعبدالله و معصومین علیهم‌السلام نباشد و همچنین موجب پایین آمدن مقام خود مومنین و عزاداران هم نباشد؛ یعنی از نظر محتوا یعنی مطالب مستند باشد، خلاف عقاید مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام نباشد، خلاف مرام اهل‌بیت علیهم‌السلام نباشد الی آخر که توضیح داده شد.

نسبت به شیوه عزادارای اولا همراه با کار حرام نباشد مثل موسیقی حرام و امثال اینها، و موجب وهن مذهب هم نباشد، یعنی کاری نکنند که سوژه به دست دشمنان بیافتد و با این شیوه عزاداری که داریم، آنها علیه مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام تبلیغ سو داشته باشند. اجمالا این را می‌توانیم ویژگی‌های عزاداری مناسب مورد رضایت اهل‌بیت علیهم‌السلام برشماریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده   مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای.

Khamenei.ir


 نظر دهید »

الصَّمصامُ المُنتَقِم علیه السلام

« يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا خاطِئينَ »

زمانی که قائم آل محمد علیهم السلام ظهور کند، ما بین رکن و مقام می ایستد و پنج ندا می دهد: اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً. الا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282) ثواب این وبلاگ تقدیم به 14 معصوم (علیهم السلام) و تمام کسانی که از مومنان حق الناس طلب دارند.

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  • همه
  • احکام عزاداری
  • در محضر خوبان
  • در محضر شهدا
  • در محضر کلام خدا
  • سلام علی ال یاسین
  • مروارید کلام معصومین
  • مناسبت های مذهبی

السلام عليك يا ابا صالح المهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف

  • میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها
  • موفقیت 
  • السلام علیک یا حجه الله 
  • السلام علیک  یا بقیه الله فی ارضه
  • دعای مهم از امام هادی علیه السلام برای برآورده شدن حوایج 
  • توسل به امام جواد علیه السلام 
  • یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی 
  • دعا جهت رفع گرفتاری ها 
  • عریضه برای مشکلات 
  • خدمت به پدر و مادر 
  • ذکر هنگام غمگین شدن
  • با شهید 
  • خدا کافی است 
  • چهار کلمه 
  • یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی 
  • پیام امام رضا علیه السلام 
  • دل پر
  • فضیلت سوره قدر
  • در محضر بهجت 
  • پيشگویی از رفتار امت با امير المؤمنين عليه السّلام‏
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس